Fjällräven znowu na szczycie! Najbardziej zrównoważona marka w Europie po raz szósty z rzędu. Jak osiągają taki sukces? Dowiedz się więcej!
Marka Fjällräven po raz kolejny zajęła najwyższe miejsce w swojej kategorii, w ramach największego w Europie badania dotyczącego zrównoważonego rozwoju.
Już szósty rok z rzędu konsumenci w Szwecji wybrali Fjällräven jako najbardziej zrównoważoną markę w kategorii „Marki odzieżowe i moda” w badaniu Sustainable Brand Index 2025. Wyróżnienie to jest wynikiem najbardziej kompleksowego badania postrzegania marek w zakresie zrównoważonego rozwoju w Europie, w którym wzięło udział 80 000 konsumentów z ośmiu krajów, oceniając prawie 1600 marek z 36 branż. Przeprowadzane corocznie od 2011 roku niezależne badanie sprawdza, jak zrównoważone marki są postrzegane przez konsumentów.
Założona w 1960 roku firma Fjällräven stała się uznanym liderem w świadomym odkrywaniu natury i środowiska poprzez swój trwały sprzęt outdoorowy. „To zaszczyt otrzymać to wyróżnienie szósty rok z rzędu”, mówi Martin Axelhed, CEO we Fjällräven. „To efekt ciężkiej pracy całego zespołu. Świadomość, że konsumenci postrzegają nas jako najbardziej zrównoważoną markę na tle innych, jest pozytywnym odzwierciedleniem naszego długoterminowego zaangażowania w zrównoważony rozwój. Wraz z rozwojem firmy rosną wyzwania związane z prowadzeniem działalności w sposób bardziej świadomy i zrównoważony. Nieustannie koncentrujemy się na zmniejszaniu wpływu naszego łańcucha dostaw, ale pracujemy również nad tym, jak zmaksymalizować wykorzystanie tworzonych przez nas produktów, gdy trafią one do rąk konsumentów. Zachęcanie ludzi do dbania o swój sprzęt, naprawiania go i korzystania z niego rok po roku zamiast kupowania czegoś nowego co sezon jest tak samo ważne, jak tworzenie trwałych odzieży i sprzętu”.
Fjällräven od dawna rozumie, że zredukowanie wpływu na środowisko podczas produkcji to tylko pierwszy krok. Ponieważ emisja CO2 jest mierzona w całym okresie użytkowania produktu, wydłużenie czasu jego użytkowania znacznie zmniejsza koszt środowiskowy w przeliczeniu na cykl życia danego produktu.
„Z oczywistych względów wygląda na to, że szwedzcy konsumenci doceniają wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju podejmowane przez marki, które kupują, i z zadowoleniem przyjmujemy presję, jaką wywierają na naszą branżę, aby stale się doskonalić w tym zakresie” – mówi Aiko Bode, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Fenix Outdoor. „Nawet bez tej społecznej weryfikacji zaangażowalibyśmy się w badania naukowe, aby opracować nowe sposoby na zmniejszenie naszego wpływu. Weźmy na przykład nasze starania o usunięcie PFAS z naszych łańcuchów dostaw, które rozpoczęły się w 2009 roku, na długo przed tym, zanim niedawno wprowadzone przepisy zmusiły inne marki do pójścia w nasze ślady. Powiedzieliśmy wtedy „nie” tym chemikaliom, ponieważ wydawało nam się to słuszne. To budujące, że szwedzcy konsumenci doceniają to zobowiązanie”.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie