Cofnijmy się do roku 1997, gdy tuzin outdoorowych zapaleńców daje życie marce Quechua, za siedzibę obierając 55-metrowe biuro u podnóża Mont Blanc. Ich celem jest stworzenie kompletnego wyposażenia do szeroko pojętej pieszej turystyki górskiej - od rekreacyjnych spacerów, przez wielodniowe trekkingi, aż po poważne biegi górskie.
Materiał promocyjny

Pierwsze produkty trafiają na półki Decathlonu rok później i od razu spotykają się z doskonałym odbiorem. Kolejne lata upływają na intensywnej pracy nad rozwojem kolekcji. Zespół się rozrasta, firma przenosi do 1000-metrowego obiektu pod Chamonix, a do grona ambasadorów dołącza m.in. Dawa Sherpa - biegacz i narciarz nepalskiego pochodzenia, zwycięzca prestiżowego Ultra-Trail du Mont-Blanc 2003 oraz uczestnik Igrzysk Olimpijskich w latach 2006, 2010 oraz 2014.
-Marzę o namiocie, który podrzucam i sam się rozkłada - rzekł jeden z testerów w 2003 roku. Praca nad tym konceptem pochłonęła kolejne dwa lata, 18.730 godzin testów i projektowania, ale było warto. W 2005 roku na rynek wchodzi jeden z najbardziej ikonicznych produktów Quechua, samorozkładający się namiot z serii 2 Seconds - z pewnością kojarzycie ten charakterystyczny pakunek o okrągłym kształcie.
Kolejnym kamieniem milowym w historii marki jest krok w stronę ekologii i wprowadzenie w 2010 roku bluzy polarowej Forclaz 50 - to pierwszy produkt Quechua wykonany w 100 proc. z przetworzonych surowców, poliestru pozyskanego z recyklingu plastikowych butelek.
W 2014 roku u stóp Mont Blanc powstaje imponujący The Mountain Store, nowa siedziba główna marki. Ta lokalizacja umożliwia doskonalenie i testowanie prototypowych produktów niemalże od razu po opuszczeniu budynku.
Dwa lata później premierę ma innowacyjna technologia Fresh&Black, redukująca nagrzewanie się tropiku i ograniczająca ilość światła i promieniowania UV dostających się do wnętrza namiotu, dzięki czemu w sypialni jest ciemniej i chłodniej, zwiększając tym samym komfort wypoczynku.
2020 roku - 15 lat po premierze słynnego namiotu 2 Seconds - w ofercie pojawia się 2 Seconds EASY - model jeszcze wygodniejszy w obsłudze, do tego zauważalnie mniejszy po spakowaniu.
Dziś - po 26 lat od założenia - Quechua jest jedną z największych marek outdoorowych na świecie. Jej produkty zyskały sobie miano innowacyjnych technologicznie, ale też atrakcyjnych cenowo. Marka Quechua stała się synonimem jakości, funkcjonalności i zrównoważonego rozwoju. A okres majówki, długich weekendów czy wakacji, to idealny czas na sprawdzenie słynnej jakości spod Mont Blanc na własnej skórze! Polecamy zacząć od kultowej serii MH500 – butów i plecaka, czyli podstawowego sprzętu każdego miłośnika gór.

Buty turystyczne z serii MH500
W niewygodnych butach każda wycieczka górska szybko przeradza się w koszmar, warto więc poświęcić ich wyborowi możliwie dużo czasu i uwagi. Szukając uniwersalności, sięgnijcie po modele o średnio sztywnej i dobrze amortyzowanej podeszwie oraz lekkiej cholewce. Pozwoli to odciążyć mięśnie stopy i, w razie potrzeby, założyć raczki. W takim bucie poczujecie się jak w bardzo stabilnym bucie biegowym, a nie ciężkim i sztywnym bucie wysokogórskim. Dodatkowo, obecność wodoszczelnej membrany zagwarantuje nieprzemakalność i uchroni stopy przed przemoczeniem.

Wysokość samej cholewki, poniżej kostki lub za nią, warto wybrać, bazując na własnych doświadczeniach. Wyższy but zwiększa przede wszystkim ochronę przed wsypywaniem się do wnętrza błota, śniegu i kamieni. Dodatkowy kauczukowy otok gumowy przy palcach ochroni cholewkę w przypadku kontaktu z kamieniami na stromych skalistych podejściach. Wszystkie te cechy spełniają buty z serii MH500, dostępne w wersji niskiej i mid, dla kobiet i mężczyzn.


Plecak turystyczny Quechua MH500
Ustępuje na liście wyjazdowych priorytetów jedynie butom. Zakładając wędrówkę bez noclegu (tzw. dayhike) bez problemu powinniście spakować się w 20-litrowy plecak. Większa pojemność może skłaniać do przesadnego pakowania przedmiotów “na zapas” oraz “na wszelki wypadek”.

Model, który rekomendujemy produkowany jest jako unisex, w dwóch rozmiarach (zależnie od wzrostu użytkownika) i aż czterech kolorach. Poza przestronną komorą główną wyposażono go we wszystkie niezbędne na szlaku dodatki - kieszenie na pasie biodrowym, wentylowany system nośny, panelowy dostęp do wnętrza, kieszeń na butelkę z wodą dostępną w czasie marszu, możliwość troczenia kijów oraz pokrowiec przeciwdeszczowy wbudowany w dno plecaka. Pomimo tak bogatego wyposażenia plecak waży tylko 1100/1270 gramów (zależnie od rozmiaru).
decathlon.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie