Defender od zawsze gwarantował unikalne poczucie wolności, pozwalając dotrzeć w miejsca wcześniej niedostępne. Wierność tej idei wymaga stałego podnoszenia poprzeczki. Nowa gama Defendera daje pełną swobodę w wybieraniu drogi i miejsca docelowego. Defender 110 Octa to jedyny przedstawiciel nowego gatunku – sportowego samochodu terenowego.
Materiał promocyjny
Samochody sportowe dzięki niesamowitym przyspieszeniom i szybkości pokonywania zakrętów dają poczucie nieograniczonych możliwości od początków istnienia motoryzacji. Od ponad wieku równoległą drogą podążają pojazdy terenowe, które prowokują, by w trudnych warunkach odważyć się na więcej i odkrywać nieznane.
Tak różne oblicza motoryzacji teoretycznie nie miały i nie mają prawa się przeciąć i spotkać. A jednak – właściwości jezdne typowe dla najlepszych samochodów sportowych i legendarne wręcz możliwości terenowe nie muszą się wykluczać. Więcej, mogą się uzupełniać. Jak i dlaczego? Bo proces poszukiwania nowych celów powinien nigdy nie ustawać, a w świecie, w którym technologie coraz częściej kojarzą nam się z kolejnymi ograniczeniami, wciąż możemy wykorzystywać je do zwiększania możliwości i osiągów. To jest właśnie pełnia wolności, której wyrazem jest Defender 110 Octa.
Dzięki silnikowi benzynowemu twin-turbo o mocy 635 KM z układem MHEV prędkość maksymalna Defendera 110 Octa wynosi nawet 250 km/h. Maksymalny moment obrotowy to 750 Nm (i aż do 800 Nm w trybie Dynamic Launch), a to oznacza, że od zera do setki samochód może rozpędzić się w zaledwie 4 sekundy. Dostępność momentu w wyjątkowo szerokim zakresie prędkości obrotowych zapewnia niesamowitą charakterystykę i poczucie nieustającej siły.

Dzięki zawieszeniu 6D Dynamics z hydraulicznym układem amortyzacji wywodzącemu się ze świata sportu Defender 110 Octa to samochód, który wręcz przeczy prawom fizyki i łączy w ten sposób światy terenowych możliwości oraz całkowicie sportowych emocji. To samochód, który jest teraz tak samo pewny siebie w szybkich zakrętach, co w najtrudniejszym nawet terenie.
Defender 110 Octa zawdzięcza to właśnie kontroli przechyłów bocznych i wzdłużnych nadwozia podczas przyspieszania, hamowania oraz pokonywania szybkich i ostrych zakrętów. Właściwości jezdne dodatkowo wzmacnia tryb dynamiczny oraz nowy specjalny OCTA Mode. To tryb, który umożliwia uzyskanie największych osiągów na luźnych nawierzchniach, i obejmuje m.in. dedykowaną procedurę startową oraz sterowanie systemami antypoślizgowymi.

Za niesamowitymi możliwościami podąża wygląd Defendera 110 Octa. Osadzone wyżej nadwozie, a także zwiększony rozstaw kół i poszerzone nadkola już na pierwszy rzut oka dają do zrozumienia, że oto mamy do czynienia z prawdziwym mocarzem. To nie designerska sztuczka – zmieniona charakterystyka nadwozia wraz z przeprojektowanymi zderzakami są oczywiście ściśle powiązane z możliwościami samochodu, gwarantując mu również jeszcze lepsze kąty najazdu i zjazdu.
W połączeniu z optymalnym kształtem zakończeń układu wydechowego oraz zmodyfikowanym zawieszeniem i większym prześwitem są to rozwiązania, które jeszcze bardziej zwiększają możliwości terenowe Defendera. Defender 110 Octa może przejechać przez wodę o głębokości nawet jednego metra.

Nazwa Octa i symbol oktaedru w postaci ośmiościanu foremnego, przypominającego szlif diamentu, są znakiem szczególnym flagowego modelu Defendera nie przez przypadek. Diament to bowiem materiał nie tylko niezwykle rzadki i wytrzymały, ale też naturalnie kojarzony z luksusem.
Nic nie jest twardsze i bardziej godne pożądania niż diament, a Defender 110 Octa to połączenie ekstremalnej twardości i luksusu. To nowy gatunek samochodu, który ma w sobie wszystko, za co ludzie kochają samochody. Nie ma ograniczeń samochodu sportowego i auta terenowego – z heroizmem i charyzmą łączy za to pełnię ich możliwości.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie