Ostatnie lata są w świecie producentów latarek ciągłą gonitwą do uzyskania możliwie wysokiej mocy. Dlatego rynek zdominowały modele zasilane akumulatorami 18650 zapewniające z reguły powyżej 1000 lumenów. Nie każda sytuacja wymaga jednak potężnego strumienia światła. W wielu przypadkach to właśnie kompaktowe wymiary i dostępność źródła zasilania okazują się największym walorem.
Materiał promocyjny
Latarka czołowa Fenix HM23 na pierwszy rzut oka nie wyróżnia się specjalnie spośród konkurencji. Maksymalne 240 lumenów mocy oraz opartą na jednej diodzie konstrukcję spotkamy wszak w sporej większości czołówek. Niech jednak nie zmyli nas ta pozorna prostota! HM23 to urządzenie świetnie dostosowane do przewidzianych dla niego zadań – zarówno codziennego użytkowania, jak i przetrwania na szlaku, gdy zajdzie taka potrzeba.

W obu przypadkach niewątpliwą zaletą są niewielkie wymiary oraz niska masa. Fenix HM23 waży jedyne 43 g, co w połączeniu z wygodną, oddychającą opaską sprawia, że jest niemal nieodczuwalny zarówno w kieszeni, jak i podczas użytkowania. Gabaryty sprawiają, że możemy nosić go w roli awaryjnego źródła światła podczas górskich wędrówek, ale również jako element wyposażenia EDC.
Użytkowanie w trudnych sytuacjach ułatwi nam sposób zasilania oraz odporność latarki na wyzwania stawiane nam przez naturę. HM23 wykorzystuje pojedynczą baterię AA, dzięki czemu możemy tanio doposażyć się w spory zapas źródła energii. Za tym rozwiązaniem przemawia również popularność “paluszków”, które znajdziemy praktycznie w dowolnym sklepie.

I na koniec nieco o tym, co w latarce najważniejsze, a mianowicie skuteczności oświetlania. Mimo względnie niskiej mocy strumienia urządzenie skutecznie oświetla naszą najbliższą okolicę. Wszystko dzięki zastosowanemu układowi optycznemu. Trzy tryby - 4, 70 i 240 lumenów - pozwolą nam na dostosowanie jasności do naszych potrzeb. Warto też zaznaczyć, że wartość trybu wysokiego jest stała - nie zmniejszy się o połowę po minucie lub dwóch, jak ma to miejsce w przypadku latarek wykorzystujących tak zwany tryb Turbo. Zastosowana w HM23 obrotowa głowica zapewni natomiast 180 stopni kąta regulacji. Pozwoli nam to na wygodną pracę podczas różnych czynności - możliwie dalekie świetlenie trasy biegu lub komfortowy odczyt mapy bez konieczności zginania szyi.
fenix.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie